divendres, 20 de gener de 2017

ELS ESPAIS A PRIMÀRIA

Que és el treball per espais?

El treball per espais és unproposta metodològica que   proposa diferents espais on els alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.

Els nenpoden  realitzar activitats autònomament, amb daltres companys o amb l’adult. Aquesta manera de treballar implica una metodologia més creativa i flexible,en la que  el rol del mestre es  dinamitzar els aprenentatges i   proporcionar oportunitatper que els  alumnes  puguin explorar  tots els  centres d’aprenentatges.

Bases psicopedagògiques del treball per espais.

Si tenim loportunitat dobservar un grup de nens de primària podem dir sense por a equivocar-nos que:

*      Els nens  tenen diferents ritmes maduratius, d’aprenentatge i de treball.
*      Durant  aquest període  de  la  seva  vida  el  procés  de  socialització  és  molt important.
*      En  aquest  etapa  és   poden   tenir   conflictes   personals   i   afectius   que dificultin la seva  evolució.
*    Tenen una capacitat datenció reduïda.
*      Els interessos dels nens són diferents.


Es pot considerar que el treball per  espais té en compte els aspectes cognitius, motrius, afectius i socials del nen,  ja que  en aquestes  etapes els nens  es manifesten de manera global. Els objectius daquesta estratègia organitzativa són els següents:

*      Atendre a cada  nen  de manera individual, respectant els seus  interessos i ritme d’aprenentatge.
*      Potenciar  l’ús  dels  diferents  llenguatges:  matemàtic,  lingüístic,  plàstic, musical...
*      Afavorir l’autonomia i capacitat d’organització del nen. 
*      Afavorir ritmes de treball i d’ordre.
*       Educar les persones perquè tinguin criteri propi.
*       Potenciar les interrelacions.
*      Crear   espais   per   aconseguir   que   tots   els   nens   tinguin   les   mateixes oportunitats i manipulin i coneguin els diferents materials disponibles.
*      Considerar el nen  com un ésser  actiu que  realitza els seus  aprenentatges a traves  dels sentits i manipulació.
*      Atendre   de   manera  ajustada  als   nens    amb   necessitats   educatives especials.


Com ho farem a l’escola?
Els alumnes de cicle inicial realitzaran els espais conjuntament els dimecres i els dijous després de l’esbarjo. Els nens de cicle mitjà ho faran els dilluns i els dimarts després del patí.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada