Que
és el treball per espais?
El treball per espais és una proposta metodològica que proposa diferents espais on
els alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.
Els nens poden
realitzar activitats autònomament, amb d’altres companys o amb l’adult. Aquesta manera de treballar implica una
metodologia més
creativa i flexible,en la que el rol del mestre es
dinamitzar els aprenentatges i proporcionar oportunitats per
que els alumnes puguin explorar tots els centres d’aprenentatges.
Bases
psicopedagògiques del treball per espais.
Si tenim l’oportunitat d’observar un grup de
nens
de primària podem dir sense por a equivocar-nos que:





Es pot considerar que el treball per espais té
en compte els aspectes cognitius, motrius, afectius i socials del nen, ja que en aquestes etapes els nens es manifesten de
manera
global. Els objectius d’aquesta estratègia organitzativa són
els següents:









Com
ho farem a l’escola?
Els alumnes de cicle inicial realitzaran els espais conjuntament
els dimecres i els dijous després de l’esbarjo. Els nens de cicle mitjà ho
faran els dilluns i els dimarts després del patí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada