ESCOLA
M.
D. MUNTANYA
PROGRAMACIÓ GENERAL ANUAL
CURS
2018-2019
En base al Projecte Educatiu i al Projecte de
Direcció, s'elabora cada curs la Programació General Anual. Aquesta té com a
objectiu fer una descripció de la l'escola en aquell curs concret i estableix
els objectius que es volen assolir així com els criteris per a la seva
avaluació. Per tant, ha de recollir, per una part, allò que singularitza el
nostre centre i el fa diferent dels altres i, per altra, els programes i
objectius de treball a desenvolupar específicament per a aquest curs.
NORMATIVA
DE REFERÈNCIA
Els centres han d'elaborar la programació general
anual d'acord amb el que estableix l'article
10 del Decret 102/2010, d'autonomia dels centres educatius. En la programació
es recull la concreció de les prioritats, de les activitats i del funcionament
del centre per al curs escolar corresponent, i dels diferents àmbits de
l'autonomia del centre, d'acordamb el projecte educatiu i, en els centres
públics, d'acord amb el projecte de direcció vigent:
-
Autonomia pedagògica: concreció anual dels objectius del PEC i del
currículum, així com de tots els plans d'actuació acordats i aprovats.
-
Autonomia organitzativa: concreció anual de totes les prioritats dels projectes
i normes, i la previsió de totes les activitats de l'horari escolar.
-
Autonomia de gestió de recursos: la concreció de recursos destinats per a les
diferents actuacions, els responsables i els mecanismes de seguiment, així com
els indicadors i procediments per avaluar els processos i dels resultats, a
partir dels indicadors definits en el projecte de direcció i dels indicadors de
progrés del projecte educatiu.
Per a garantir la coherència i l’eficàcia de les
eines de gestió, els objectius i els indicadors seleccionats han de configurar
un sistema articulat, que s'ha d'anar concretant en els diferents nivells de
gestió (PEC, PdD i PGA), amb una relació de jerarquia entre elles. Així, els
objectius i indicadors de progrés definits en el PEC s'aniran completant amb
els del PdD, o altres documents de gestió a mig termini, i aquests
posteriorment amb els de la PGA, establint-se entre ells una relació de
coherència, graduació i consecutivitat lògica. Per la seva banda, el conjunt
d’indicadors hauria de ser una suma dels indicadors del SIC més els propis que
seleccioni el centre pels seus diferents àmbits de gestió.
El director o directora del centre públic ha d'aprovar,
la programació general anual, amb la consulta prèvia al consell escolar del
centre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada