“...l’objectiu
de l’educació és preparar als infants per que s’eduquin a sí mateixos al llarg
de tota la seva vida”.
Robert Hutch
“Educa
per a la vida mitjançant la vida”
Vázquez
Herrera
JUSTIFICACIÓ
Ens trobem en el segle XXI i per
tant l’escola ha d’assolir uns nous reptes: ha de contribuir en la formació de
ciutadans capaços de viure i participar en, amb i d’una societat molt complexa,
que canvia constantment i ràpidament.
Si l’escola no es basa en
l’observació, la comprensió i l’experimentació del món que l’envolta poc podrà
contribuir a la formació d’aquestes persones que volem que siguin
participatives i crítiques amb la societat.
QUÈ SÓN
ELS AMBIENTS?
Els ambients són espais a les aules o externs, on oferim materials variats
i estructurats, perquè els nens/es, en grups heterogenis d’edat (en petit
grup), puguin construir els seus propis aprenentatges a partir del joc,
l'exploració, l’experimentació, la interpretació, el treball cooperatiu, la
construcció i la socioconstrucció.
OBJECTIUS
Seguidament fem una relació dels
objectius generals que considerem més importants que els infants assoleixin:
1.
Ser protagonista, observador,
experimentador, manipulador, comunicador i
constructor del propi procés d’aprenentatge: aprendre a aprendre.
2.
Poder aplicar els coneixements en diferents
situacions.
3.
Expressar-se a través de diferents
llenguatges.
4.
Ser capaç d’interaccionar
positivament entre infants de diferents edats, amb l’entorn i amb l’adult.
5.
Aprendre a resoldre conflictes
autònomament i a respectar les diferències.
6.
Adquirir autonomia progressivament:
desenvolupar les pròpies capacitats afectives i actuar cada vegada amb més
seguretat i confiança en si mateix.
7.
Desenvolupar globalment les
capacitats cognitives, sensorials, motrius i de reconeixement i construcció de
les emocions mitjançant el joc i el moviment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada